Komunikat techniczny
I. TRASA PIESZA:
- Podstawowym celem ukończenia zawodów jest pokonanie pieszo całej długości trasy w limicie czasowym określonym dla wybranej trasy:
- Trasa Piesza P100 – dystans 100km – limit czasowy 24 godzin,
- Trasa Piesza P50 – dystans 50km w limit czasowy 12 godzin.
- Start wszystkich uczestników Trasy Pieszej odbywa się jednocześnie. Po starcie wszyscy zawodnicy zmierzają w kierunku mety zaliczając po drodze oznaczone na mapie Punkty Kontrolne. Rywalizacja trwa non stop do momentu przekroczenia linii mety lub powiadomienia sędziego o opuszczeniu trasy.
- Wszelkie przerwy na Trasie Pieszej i w Bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
- Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
- Organizatorzy na starcie dostarczają mapę turystyczną (skala 1:50000) z zaznaczonymi PK. Używanie map w skali większej niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnicy mają obowiązek zaliczać kolejne PK (Punkty Kontrolne) zgodnie z kolejnością opisaną na mapie, gdzie są podane odległości licząc od startu do mety. Odległości między PK są liczone wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: istniejącej drogi, ścieżki, granicy kultur lub innego elementu liniowego (nie jest to odległość w linii prostej między tymi PK).
- Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie i potwierdzenie przynajmniej trzech PK w kolejności obowiązkowej do czasu zamknięcia danego PK przez organizatorów.
- Na trasie pieszej obowiązuje wyposażenie:
- kompas,
- apteczka pierwszej pomocy (z folią NRC)
- sprawny telefon komórkowy
- dokument tożsamości
Na trasie P100 dodatkowo obowiązkowo, zalecane na trasie P50:
- latarka z zapasem baterii
- czerwona lampka sygnalizacyjna umieszczana z tyłu plecaka, (obowiązkowo włączona od zmierzchu do świtu podczas poruszania się po drogach przeznaczonych do ruchu kołowego)
- odblask lub latarka czołowa umieszczana z przodu
Zalecane wyposażenie nieobowiązkowe:
- wygodne obuwie,
- odzież chroniąca od zimna i deszczu
- długopis
- mapnik
- gwizdek
- zapas napojów i prowiantu
II. TRASA ROWEROWA:
- Podstawowym celem ukończenia zawodów jest pokonanie rowerem całej długości trasy mieszcząc się w limicie czasowym określonym dla wybranej trasy.
- Trasa Rowerowa R150 – dystans 150km – limit czasowy 15 godzin,
- Trasa Rowerowa R100 – dystans 100km – limit czasowy 12 godzin.
- Start wszystkich uczestników Trasy Rowerowej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non stop.
- Wszelkie przerwy na Trasie Rowerowej i w Bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
- Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
- Organizatorzy na starcie dostarczają mapę turystyczną (skala 1:50000) z zaznaczonymi PK. Używanie map w skali większej niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności (tzw. scorelauf).
- Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie i potwierdzenie przynajmniej czterech PK w wyznaczonym czasie.
- Na trasie rowerowej obowiązuje wyposażenie:
- sprawny rower,
- kask rowerowy,
- zestaw naprawczy (w tym zapasowa dętka, pompka),
- bidon z napojem (może być bukłak/camelbag)
- apteczka pierwszej pomocy z folią NRC
- dokument tożsamości
- działający telefon komórkowy
Dodatkowo obowiązkowo na trasie R150, zalecane na trasie R100:
- oświetlenie przednie – białe (może być czołówka),
- oświetlenie tylne – czerwone (obowiązkowo włączona od zmierzchu do świtu podczas poruszania się po drogach przeznaczonych do ruchu kołowego)
Zalecane wyposażenie nieobowiązkowe:
- odzież chroniąca od zimna i deszczu
- mapnik
- gwizdek
- prowiant
III. POTWIERDZANIE PK (Punktu Kontrolnego):
- PK w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na stojaku. Na niektórych PK będą znajdowali się sędziowie. Przy pozostałych oprócz lampionu będzie rozsypane confetti.
- Warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforowanie odpowiedniego pola karty startowej dla danego PK. Potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie.
W przypadku braku lampionu (kradzieży) należy zabrać confetti.
Istnieje też możliwość potwierdzenia PK poprzez zrobienie zdjęcia aparatem cyfrowym (np. w komórce) miejsca gdzie powinien być PK. Organizator uprzedza jednak, że zdjęcie może nie zostać zatwierdzone, gdy jest niewyraźne, złej jakości, lub wykonane np. w nocy. - Fakt pobytu uczestnika oraz godzinę na PK odnotowują także Sędziowie PK (na tych PK, na których będą się znajdować). Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.