Regulamin
REGULAMIN
Ekstremalnej Imprezy na Orientację
Wielkopolska Szybka Setka
Pobiedziska
15-17 lipca 2011 roku.
I. ORGANIZATOR:
KLUB SPORTOWY HADES
Os. Powstań Narodowych 1/21
61-213 Poznań
II. PATRONATY:
Patronat Honorowy nad imprezą objął Burmistrz Miasta i Gminy Pobiedziska.
III. KOMENDA RAJDU:
Szef zawodów: Filip Chmarzyński
Budowniczy trasy pieszej, Sędzia tras pieszych: Paweł Zieliński,
Budowniczy trasy rowerowej, Sędzia tras rowerowych: Remik Nowak
Szef Bazy: Błażej Meller
IV. BAZA WSS Pobiedziska 2011:
Zespół Szkół w Pobiedziskach
ul. Kostrzyńska 23
62-010 Pobiedziska
V. TRASA :
Start: Pobiedziska
Meta: Pobiedziska
Trasa: trasa przebiega w większości po drogach leśnych i polnych
VI. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
Ekstremalna Impreza na orientację Wielkopolska Szybka Setka (zwany dalej rajdem) jest rajdem sportowo – turystycznym.
Celami rajdu są:
- sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
- popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
- upowszechnienie kultury fizycznej, sportu oraz obronności kraju,
- wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- ukazanie uczestnikom piękna Województwa Wielkopolskiego.
VII. TRASA PIESZA
- Podstawowym celem ukończenia zawodów jest pokonanie pieszo całej długości trasy w limicie czasowym określonym dla wybranej trasy:
- Trasa Piesza P100 – dystans 100km – limit czasowy 24 godzin,
- Trasa Piesza P50 – dystans 50km w limit czasowy 12 godzin.
- Start wszystkich uczestników Trasy Pieszej odbywa się jednocześnie. Po starcie wszyscy zawodnicy zmierzają w kierunku mety zaliczając po drodze oznaczone na mapie Punkty Kontrolne. Rywalizacja trwa non stop do momentu przekroczenia linii mety lub powiadomienia sędziego o opuszczeniu trasy.
- Wszelkie przerwy na Trasie Pieszej i w Bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
- Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
- Organizatorzy na starcie dostarczają mapę turystyczną (skala 1:50000) z zaznaczonymi PK. Używanie map w skali większej niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnicy mają obowiązek zaliczać kolejne PK (Punkty Kontrolne) zgodnie z kolejnością opisaną na mapie, gdzie są podane odległości licząc od startu do mety. Odległości między PK są liczone wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: istniejącej drogi, ścieżki, granicy kultur lub innego elementu liniowego (nie jest to odległość w linii prostej między tymi PK).
- Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie i potwierdzenie przynajmniej trzech PK w kolejności obowiązkowej do czasu zamknięcia danego PK przez organizatorów.
- Na trasie pieszej obowiązuje wyposażenie:
- kompas,
- apteczka pierwszej pomocy (z folią NRC)
- sprawny telefon komórkowy
- dokument tożsamości
Na trasie P100 dodatkowo obowiązkowo, zalecane na trasie P50:
- latarka z zapasem baterii
- czerwona lampka sygnalizacyjna umieszczana z tyłu plecaka, (obowiązkowo włączona od zmierzchu do świtu podczas poruszania się po drogach przeznaczonych do ruchu kołowego)
- odblask lub latarka czołowa umieszczana z przodu
Zalecane wyposażenie nieobowiązkowe:
- wygodne obuwie,
- odzież chroniąca od zimna i deszczu
- długopis
- mapnik
- gwizdek
- zapas napojów i prowiantu
VIII. TRASA ROWEROWA
- Podstawowym celem ukończenia zawodów jest pokonanie rowerem całej długości trasy mieszcząc się w limicie czasowym określonym dla wybranej trasy.
- Trasa Rowerowa R150 – dystans 150km – limit czasowy 15 godzin,
- Trasa Rowerowa R100 – dystans 100km – limit czasowy 12 godzin.
- Start wszystkich uczestników Trasy Rowerowej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non stop.
- Wszelkie przerwy na Trasie Rowerowej i w Bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
- Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
- Organizatorzy na starcie dostarczają mapę turystyczną (skala 1:50000) z zaznaczonymi PK. Używanie map w skali większej niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności (tzw. scorelauf).
- Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie i potwierdzenie przynajmniej czterech PK w wyznaczonym czasie.
- Na trasie rowerowej obowiązuje wyposażenie:
- sprawny rower,
- kask rowerowy,
- zestaw naprawczy (w tym zapasowa dętka, pompka),
- bidon z napojem (może być bukłak/camelbag)
- apteczka pierwszej pomocy z folią NRC
- dokument tożsamości
- działający telefon komórkowy
Dodatkowo obowiązkowo na trasie R150, zalecane na trasie R100:
- oświetlenie przednie – białe (może być czołówka),
- oświetlenie tylne – czerwone (obowiązkowo włączona od zmierzchu do świtu podczas poruszania się po drogach przeznaczonych do ruchu kołowego)
Zalecane wyposażenie nieobowiązkowe:
- odzież chroniąca od zimna i deszczu
- mapnik
- gwizdek
- prowiant
IX. POTWIERDZANIE PK (Punktu Kontrolnego)
- PK w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na stojaku. Na niektórych PK będą znajdowali się sędziowie. Przy pozostałych oprócz lampionu będzie rozsypane confetti.
- Warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforowanie odpowiedniego pola karty startowej dla danego PK. Potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie.
W przypadku braku lampionu (kradzieży) należy zabrać confetti.
Istnieje też możliwość potwierdzenia PK poprzez zrobienie zdjęcia aparatem cyfrowym (np. w komórce) miejsca gdzie powinien być PK. Organizator uprzedza jednak, że zdjęcie może nie zostać zatwierdzone, gdy jest niewyraźne, złej jakości, lub wykonane np. w nocy. - Fakt pobytu uczestnika oraz godzinę na PK odnotowują także Sędziowie PK (na tych PK, na których będą się znajdować). Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.
X. WYPOSAŻENIE:
Obowiązkowe wyposażenie każdego uczestnika:
- kompas,
- latarka z odpowiednim zapasem baterii,
- odblask lub latarka czołowa umieszczana z przodu,
- czerwona lampka sygnalizacyjna umieszczona z tyłu plecaka (obowiązkowo włączona od zmierzchu do świtu podczas poruszania się po drogach przeznaczonych do ruchu kołowego),
- działający telefon komórkowy,
- dokument tożsamości
- apteczka pierwszej pomocy z folią NRC
- ważne ubezpieczenie NNW (można wykupić w biurze zawodów w cenie 10PLN)
Na trasie rowerowej obowiązuje dodatkowo wyposażenie:
- sprawny technicznie rower,
- kask rowerowy,
- oświetlenie przednie – białe (może być czołówka),
- oświetlenie tylne – czerwone.
- zestaw naprawczy (w tym zapasowa dętka, pompka),
- bidon z napojem (może być bukłak/camelbag)
XI. WPISOWE
Wpisowe wynosi 50 PLN ( wpłacone na konto w terminie do 10.07.2011 włącznie)
Wpisowe wynosi 60 PLN ( wpłacone po 10.07.2011 i w przypadku wpłat gotówkowych w biurze zawodów)
Wpisowe proszę przelewać na konto Klubu Sportowego HADES:
NORDEA BANK POLSKA S.A.
nr rachunku: 46 1440 1286 0000 0000 0739 1838
Dane odbiorcy przelewu:
Klub Sportowy HADES,
os. Powstań Narodowych 1/21
61-213 Poznań
w dopisku proszę umieścić tekst: „WSS 2011” oraz imię nazwisko osoby, której wpisowe dotyczy.
XII. ŚWIADCZENIA
W ramach wpisowego uczestnik otrzymuje:
-
komplet map
-
numer startowy na kierownicę (dotyczy tras rowerowych)
-
miejsce noclegowe w warunkach polowych (wymagany własny śpiwór i karimata)
-
posiłek w sobotę
-
najlepsi zawodnicy – nagrody rzeczowe
-
dyplom ukończenia lub certyfikat przejścia (ilość km w czasie)
-
materiały promocyjne, drobne upominki
- wodę w połowie dystansu
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo:
– iść (na Trasie Pieszej),
– jechać na rowerze (na Trasie Rowerowej),
– odpoczywać wedle własnej woli. - Nie wolno korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru w przypadku Trasy Rowerowej)
- Nie wolno korzystać z pomocy osób trzecich (nie licząc zakupów artykułów spożywczych w okolicznych sklepach).
- Uczestnicy w bazie Rajdu mogą wykupić ubezpieczenie NW w cenie 10 PLN.
- Protesty można składać do 1 godziny od zejścia z trasy do Sędziego Głównego.
- Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania danej trasy. W miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do Bazy Rajdu. Czas oczekiwania na transport może być jednak bardzo długi i jest płatny na podstawie zużycia paliwa.
- Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach gdzie jest to zakazane (w tym przede wszystkim na terenach leśnych), poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie organizator nie odpowiada. Odpowiedzialność ponosi bezpośredni wykonawca szkody.
- Obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego oraz p-poż.
- Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.
- Numer startowy, wydawany w sekretariacie przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej lub na plecach albo plecaku tak by był widoczny. Na rowerach obowiązuje dodatkowo numer startowy przyczepiony z przodu kierownicy.
- Osoby niepełnoletnie w wieku 16-17 lat startują i uczestniczą w Rajdzie tylko pod opieką osób powyżej 21 roku życia. Fakt ten obowiązkowo należy odnotować w karcie zgłoszeniowej wypełnianej w sekretariacie Rajdu przed startem.
- Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji w sekretariacie przed Rajdem
- Organizatorzy mają prawo wycofać uczestnika Rajdu, z trasy w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
- Za skutki naruszenia przepisów Kodeksu Drogowego i innych przepisów prawa uczestnik odpowiada osobiście,
- Nie wolno zostawiać śmieci poza miejscami do tego wyznaczonymi, zakłócać porządku publicznego
- Przez obszary Rezerwatów Przyrody wolno przechodzić tylko wyznaczonymi szlakami turystycznymi
- Używanie GPS jest dopuszczone, ale posługiwanie się mapą i kompasem wystarczy do pokonania trasy.
- O wszelkich zagrożeniach na trasie, niepoprawnym zachowaniu innych uczestników rajdu uczestnik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Organizatorów.
- Obowiązują zasady fair play. Utrudnianie marszu innym uczestnikom, wprowadzanie ich w błąd, a w szczególności niszczenie lub zasłanianie oznaczeń punktów kontrolnych oraz zabieranie przyrządów do potwierdzania obecności jest niedozwolone i grozi wykluczeniem z udziału w zawodach.
- Warunkiem otrzymania nagród jest obecność na ceremonii dekoracji zawodników.
- Wszyscy uczestnicy startując w Rajdzie wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku oraz ich imienia i nazwiska w relacjach z Rajdu zamieszczonych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatorów, patronów i sponsorów oraz wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez KS HADES imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych KS HADES zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. 133/97, poz. 883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204).
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem danej trasy Rajdu.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.
- Uwaga! Ze względów bezpieczeństwa, każdy uczestnik maratonu ma bezwzględny obowiązek odmeldowania się w bazie maratonu po ukończeniu marszu. W przypadku rezygnacji z kontynuowania marszu dopuszcza się możliwość telefonicznego odmeldowania się u Szefa Biura zawodów.
ORGANIZATORZY
EInO Wielkopolska Szybka Setka