Komunikat techniczny
I. TRASA PIESZA:
- Podstawową zasadą na Trasie Pieszej jest to, iż w limicie czasowym 24 godzin należy przejść 100 km (Trasa P2 – 50 km w 12 godzin).
- Start wszystkich uczestników Trasy Pieszej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non stop.
- Wszelkie przerwy na Trasie Pieszej i w Bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
- Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
- Organizatorzy na starcie dostarczają mapę geodezyjną (skala 1:50000) z zaznaczonymi PK. Używanie map w skali większej niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnicy mają obowiązek zaliczać kolejne PK (Punkty Kontrolne) zgodnie z kolejnością opisaną na mapie, gdzie są podane odległości licząc od startu do mety. Odległości między PK są liczone wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: istniejącej drogi, ścieżki, granicy kultur lub innego elementu liniowego (nie jest to odległość w linii prostej między tymi PK).
- Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie i potwierdzenie przynajmniej trzech PK w kolejności obowiązkowej do czasu zamknięcia danego PK przez organizatorów.
II. TRASA ROWEROWA:
- Podstawową zasadą na Trasie Rowerowej jest to, iż w limicie czasowym 15 godzin należy przejechać 150 km (Trasa R2 – 100 km w 12 godzin).
- Start wszystkich uczestników Trasy Rowerowej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non stop.
- Wszelkie przerwy na Trasie Rowerowej i w Bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
- Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
- Organizatorzy na starcie dostarczają mapę geodezyjną (skala 1:50000) z zaznaczonymi PK. Używanie map w skali większej niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności tzw. scorelauf.
- Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie i potwierdzenie przynajmniej czterech PK w wyznaczonym czasie.
- Na trasie rowerowej obowiązuje wyposażenie: rower, kask rowerowy, oświetlenie przednie – białe (może być czołówka), oświetlenie tylne – czerwone.
III. POTWIERDZANIE PK (Punktu Kontrolnego):
- PK w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na stojaku. Na niektórych PK będą znajdowali się sędziowie. Przy pozostałych oprócz lampionu będzie rozsypane confetti.
- Warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforowanie odpowiedniego pola karty startowej dla danego PK. Potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie.
W przypadku braku lampionu (kradzieży) należy zabrać confetti.
Istnieje też możliwość potwierdzenia PK poprzez zrobienie zdjęcia aparatem cyfrowym (np. w komórce) miejsca gdzie powinien być PK. Organizator uprzedza jednak, że zdjęcie może nie zostać zatwierdzone, gdy jest niewyraźne, złej jakości, lub wykonane w nocy itp. - Fakt pobytu uczestnika oraz godzinę na PK odnotowują także Sędziowie PK (na tych PK, na których będą się znajdować). Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.